چگونه می توان با استفاده از SEO به افزایش فروش آنلاین کمک کرد؟

چگونه فروش، فروگاه اینترنتی خود را افزایش دهیم امپریال

به عنوان مثال، استفاده از کلماتی مانند “محدود”، “آخرین فرصت”، “فقط تا پایان امروز” و “تعداد محدود” می‌تواند بر روی تصمیم‌گیری مشتری تأثیرگذار باشد. به عنوان مثال، می‌توان با نمایش تعداد افرادی که در حال مشاهده یا خرید یک محصول خاص هستند، به مشتری این احساس را داد که سایر افراد نیز به این محصول علاقه‌مند هستند و ممکن است آن را به سرعت خریداری کنند. چه چیزی به شما کمک می کند تا مشتریان سایت شما را بشناسند؟ خدمات سئو سایت می تواند این کار را برای شما انجام بدهد! طبق تحقیقاتSearch Engine journal  بیش از 25 درصد از مردم اولین نتیجه جستجو را کلیک می کنند و تقریباً 55 درصد هم روی سه مورد اول کلیک می کنند. شکی نیست seo سایت فروشگاهی (یا سئو سایت شرکتی یا هر نوع سایت دیگری! فرقی ندارد!) یکی از بهترین راه ها برای رسیدن به رتبه بهتر، جذب ترافیک و افزایش فروش یک سایت است.

توجه به عناصری که باید برای دستگاه‌های تلفن همراه بهینه‌سازی کنید، تجربه کاربری بهتری را برای مخاطبان هدف در هنگام بازدید از وب‌سایت فراهم می‌کند. صرف نظر از اینکه مخاطبان از چه دستگاهی استفاده می‌کنند، از مرور محصولات شما لذت خواهند برد. البته فراموش نکنید که به سئو باید به عنوان یک فرایند بلند مدت نگاه کرد و در بازه ی زمانی اندک نمی توان انتظار سودآوری داشت؛ اما نتیجه ی کار بسیار ارزشمند است. تجربه نشان داده است که حداقل 6 تا 12 ماه تلاش لازم است تا بتوان سئوی سایت را تقویت کرده و به جایگاه بهتری در گوگل رسید. مقالات، ویدئوها، اینفوگرافیک‌ها و بررسی‌های تخصصی محصولات می‌توانند کاربران را به خرید از سایت شما ترغیب کنند. به‌عنوان مثال، تولید مقاله‌ای با عنوان "راهنمای خرید گوشی‌های اقتصادی" می‌تواند به جذب مشتریان کمک کند.

اولین چیزی که به هر سایت فروشگاهی توصیه می‌کنم،‌ این است که هرچه سریع‌تر سایت خود را به ترب (و یا سایر وبسایت‌های واسط)‌ متصل کنند. این کار می‌تواند به کمک یک ایمیل یادآوری، پیامک و یا یک تماس تلفنی باشد. بنابراین ابتدا باید مشکل را شناسایی کنید و سپس با یک پیشنهاد مناسب، کاری کنید کاربر قانع شود تا مسیر خرید خود را مجدد دنبال کند. اما برای اینکه با این مشکل رو به رو نشویم باید چه کاری انجام دهیم؟ برای این مسئله باید از همان ابتدای کار و از پروسه خرید سعی به جذب کردن مشتریان کنید. سعی کنید به محض ثبت سفارش توسط مشتری، تمامی اطلاعات لازم را از طریق پیامک و ایمیل به مشتری ارسال کنید. بعد از تکمیل سفارش، مجدداً اطلاعات مربوط به ارسال سفارش شامل روز و تاریخ و نحوه تحویل و مسائل مشابه را بازگو کنید.

ارسال رایگان یکی از عواملی است که می‌تواند مشتریان را به خرید از شما ترغیب کند. بسیاری از مشتریان از پرداخت هزینه‌های ارسال خودداری می‌کنند و به دنبال گزینه‌های رایگان هستند. شما می‌توانید هزینه ارسال را در قیمت محصول بگنجانید یا شرایط خاصی مانند خرید بالای یک مبلغ مشخص برای ارسال رایگان تعیین کنید. معمولاً مهمترین هدف استفاده از Landing Pages نمایش خاص و ویژه یک محصول و یا تبلیغ یک مجموعه می باشد. شما می توانید به جای استفاده از این مدل صفحات قدیمی برای همه محصولات، از کمپین های تبلیغاتی فیسبوک یا AdWords گوگل استفاده کنید. در واقع این سیستم های تبلیغاتی می توانند جایگزینی بسیار عالی برای صفحات فرود قدیمی و سنتی باشند.

کیفیت محتوای این صفحه توسط متخصصین و کارشناسان ما بررسی و تایید شده است. ۷۹ درصد مشتریان، چت زنده را ترجیح می دهند زیرا لازم نیست منتظر پاسخ تیم پشتیبانی بمانند. هر ساعت چت با مشتریان، منجر به افزایش ۴۸ درصدی درآمد و افزایش ۴۰ درصدی نرخ تبدیل می شود. استفاده از چت زنده برای تولید لیدها، به مشتریان کمک می کند تا با نمایندگان فروش تماس بگیرند و به راه حل های فوری برسند که به آنها در تصمیم گیری سریع تصمیمات فروش کمک می کند. به بیانی دقیق تر، جستجوی بازدید کننده برای کلمات کلیدی به جای نامِ محصولات خاص، احتمال بیشتری خواهد داشت. با تحقیق در مورد محبوبیت و میزان جستجو کلمات کلیدی، بازاریابان می توانند علاقه و نیاز اکثر کاربران اینترنت، از جمله گروه مشتریان هدف را کشف کنند.

شاید اینطور به نظر نرسد، اما در بسیاری از مواقع، تنها دلیل خرید نکردن مشتریان، نبود ضمانت برای خرید است. در این حالت در بیشتر مواقع، کاربران به خاطر عدم ضمانت معتبر از خرید خود صرف نظر می کنند. مسلماً اولین دلیل این ترس و بی اعتمادی و قبول نکردن ریسک خرید به خاطر مسئله مالی و خطر احتمالی از دست رفتن پول در ازای هیچ چیز می باشد. برای مثال می توانید یکی از محصولات خود را با تخفیف به معرض دید و فروش قرار دهید. اما چیزی که باعث می شود کاربران به خرید آن محصول یا سرویس سوق پیدا کنند، احساس اورژانسی بودن این پیشنهاد می باشد.

با کمک این ابزار ساده، راه های اصلی ارتباطی شما مثل شماره های تماس، برای مخاطبین در نتایج جستجوها نمایش داده می شود و آن ها می توانند با یک لمس با شما تماس بگیرند. شما باید هر مدل پرداختی که امکان استفاده از آن وجود داشته باشد را برای کاربران و مشتریان خود فراهم کنید. شما باید سعی کنید تا حد امکان پیشنهادات خود را برای کاربران کاهش دهید تا آن ها را سردرگم نکنید. اگر طیف وسیعی از محصولات را در اختیار دارید، مجبور هستید تا آن ها را در دسته بندی های جزئی تری تقسیم کنید. زیاد بودن محصولات یک زمینه نه تنها فروشگاه شما را پیچیده تر می کند، بلکه پیدا کردن محصول مورد پسند برای خریدار را نیز به مراتب سخت تر می کند. مورد دیگری که به صداقت در کار مرتبط می شود، اعتماد کاربران به تجارت و برند شماست.

در این حالت نیاز به استفاده از ابزارهای کمکی مثل تبلیغات اینترنتی و گوگل ادوردز دارید که سرعت شما را در رسیدن به لینک‌های برتر و جذب مشتری بیشتر کنند. هر چند با استفاده از SEO و بهینه سازی می‌توانید حدود 80 درصد از مسیر رسیدن به درآمد از طریق سایت را پیش ببرید، اما باید بدانید که سئو همه چیز نیست. به عبارت بهتر با استفاده از اقدامات لازم برای بهینه سازی سایت، می‌توانید به صفحه اول نتایج جستجو و لینک‌های برتر راه پیدا کرده و برای مدت زیادی در این جایگاه باقی بمانید. یکی دیگر از روش‌های افزایش درآمد سایت با SEO این است که خودتان منتقد محصولات و خدماتتان باشید. سعی کنید که از دید تخصصی محصولات و خدمات خود را معرفی کرده و نقاط مثبت آن‌ها بدون اغراق برجسته کنید.

من به کمک اصول بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO)، نکات و تکنیک‌هایی به شما خواهم گفت که با پیاده‌سازی آن،‌ می‌توانید به صورت مشهود،‌ فروش وبسایت فروشگاهی خودتان را افزایش دهید. به یاد داشته باشید که مشتریان، مهم‌ترین دارایی کسب و کار شما هستند؛ بنابراین ایجاد تجربه‌ای مثبت و متمایز برای آن‌ها کلید موفقیت در فروش است. با برنامه‌ریزی دقیق و اجرای استراتژی‌های مؤثر، می‌توانید نه‌تنها فروش خود را افزایش دهید، بلکه مسیر رشد و موفقیت پایدار کسب و کارتان را هموار کنید. ارسال هدایا یا نمونه‌های رایگان می‌تواند به جذب مشتریان جدید و افزایش فروش کمک کند. این هدایا می‌توانند به مشتریان نشان دهند که شما به آن‌ها اهمیت می‌دهید و آن‌ها را به خرید ترغیب کنند. این استراتژی به ویژه در مواقعی که می‌خواهید محصول جدیدی را معرفی کنید بسیار موثر است.

با این کار نه تنها باعث کسب اعتماد آن ها می شوید، بلکه اعتبار خود را به عنوان یک فروشگاه حرفه ای در بین رقبا افزایش می دهید. بنابراین باید به صورت هدفمند و دقیق، کلمات تأثیرگذار خود را انتخاب کنید. یکی از بهترین روش ها برای موفقیت در این زمینه، توجه به کلمات کلیدی استفاده شده توسط رقبا می باشد. با کمی جستجو و مشاهده نمونه تبلیغات دیگران می توانید نتایج زیادی به دست بیاورید. سپس شما هم می توانید با استفاده از آن کلمات کلیدی به جمع رقبا بپیوندید و سهم زیادی از کاربران را برای خود داشته باشید.

اولین نتیجه ی طبیعی، 10 برابر بیشتر از یک صفحه در رتبه ی دهم، کلیک دریافت می کند. و CTR (هزینه ی تبلیغات) برای صعود یک پله ای در نتیجه ی جستجو، 30.8٪ افزایش می یابد. با این حال، ارزش امتحان کردن را دارد زیرا نتایجی که دریافت می کنید به میزان قابل توجهی باعث افزایش کمیت و کیفیت بازدیدها شده و منجر به تبدیل و برگشت بیشتر بازدیدکنندگان می شود. به ساده ترین زبان، ترافیک وب، میزان داده ای است که توسط بازدید کنندگان از یک وب سایت ارسال و دریافت می شود. می توانید دقیقاً بدانید که چند کاربر از طریق ابزار تجزیه و تحلیل ترافیک وب، در یک زمان خاص، از سایت شما بازدید می کنند. پیشنهاد می شود که قابلیت زوم کردن را به تصاویر اضافه کنید تا کاربران بتوانند نگاه دقیق تری به محصول داشته باشند.

موتورهای جستجو از طریق لینک‌هایی که از وب‌سایت‌های دیگر به سایت شما اشاره می‌کنند و همچنین از طریق نقشه سایت (sitemap) که حاوی لیستی از تمام صفحات وب‌سایت شما است، به صفحات شما دسترسی پیدا می‌کنند. کسب‌وکارهای کوچک معمولاً با منابع محدود روبرو هستند، بنابراین بهینه‌سازی نرخ تبدیل می‌تواند آن‌ها را قادر سازد تا با جذب تعداد بیشتری مشتری، سود بیشتری کسب کنند. فراخوان‌های اقدام (Call to Action) نقش کلیدی در هدایت کاربران به سمت خرید یا اقدام موردنظر دارند. برای افزایش تأثیر CTA می‌ةوانید کارهای مختلفی انجام دهید، مثلاً از متن‌های واضح و قابل‌درک مثل "همین حالا خرید کنید" یا "مشاوره رایگان دریافت کنید" استفاده کنید. یا رنگ و اندازه دکمه‌های CTA را متناسب با طراحی سایت و روانشناسی رنگ‌ها انتخاب کنید. حتی خوب است که دکمه‌های اقدام را در مکان‌های استراتژیک مثل بالای صفحه و انتهای مقالات قرار دهید.

تا اینجا به مواردی که می‌توانند در بهبود رتبه و بهینه‌سازی سایت به شما کمک کنند، اشاره شد. اما مواردی هستند که بهتر است از آن‌ها دوری کنید یا با دقت بیشتری آن‌ها را در سایت خود پیاده کنید. چون در صورت انجام شدن یا اشتباه انجام شدن نه تنها باعث رشد وبسایت شما نخواهند شد، بلکه ممکن است باعث افت آن شوند. رتبه‌بندی بالا در نتایج جستجو می‌تواند به عنوان نشانه‌ای از اعتبار تلقی شود. زمانی که افراد وب‌سایت شما را در بالای نتایج جستجو می‌بینند، به این معنی است که شما توسط موتورهای جستجو به عنوان یک منبع معتبر و مرتبط شناخته می‌شوید. داشتن یک سیاست بازگشت کالا شفاف و قابل اعتماد می‌تواند به افزایش اعتماد مشتریان کمک کند.

Alt tag بخشی از کد HTML تصویر است که وقتی تصویر بازگذاری نمی‌شود، آن متن نمایش داده می‌شود. مشتریان بالقوه به کمک alt tag می‌توانند جستجوی صوتی انجام دهند تا توضیح تصویر را بشنوند. همچنین، alt tag به افرادی که در موتور جستجوی سرچ می‌کنند این امکان را می‌دهد که ارزش تصویری که در متن استفاده شده را درک کنند. برای مثال، اگر شما یک فروشگاه لوازم دیجیتال دارید، کلمات کلیدی مثل "خرید گوشی ارزان" یا "لپ‌تاپ مناسب دانشجویی" می‌توانند فروش شما را افزایش دهند. در این راهنمای جامع، از مفاهیم ابتدایی تا تکنیک‌های پیشرفته سئو برای افزایش فروش سایت را بررسی خواهیم کرد.

برای مثال، خیلی از تجارت ها شروع به خرید و آماده سازی محصولاتی می کنند که قادر به پرداخت همه هزینه آن ها نیستند و از چک و دیگر روش های پرداخت اقساطی استفاده می کنند. در صورتی که ممکن است فروش مناسبی نداشته باشند و محصولاتشان خیلی کمتر از حد انتظار به فروش بروند. اگر فروشگاه آنلاین شما شامل صفحات زیادی باشد، نقشه های سایت XML برای سئو بسیار مفید خواهند بود زیرا این نقشه ها، موتورهای جستجو را قادر می سازد همه ی آنها را پیدا کرده و در بین شان جستجو کنند. لازم است بدانید گوگل نشان داده است که سرعت سایت یکی از ملاک های رتبه بندی صفحات است. در نتیجه، سرعت کُند وب سایت به این معنی است که موتورهای جستجو فقط با استفاده از بودجه اختصاصی جستجو، می توانند در بین صفحات کمتری جستجو کنند. افزایش فروش از طریق سئو نیازمند به یک تلاش مستمر خواهد بود، اما همانطور که قبلا گفته شد، زمانی که شما سئو را به درستی انجام دهید، می تواند نتیجه بخش باشد.

برخلاف وب سایت های ساده تر ، وب سایت های تجارت الکترونیکی محصولی با تعداد زیادی ویژگی دارند. نمایش برخی از ویژگی های کلیدی در موتورهای جستجو گر ممکن است به شما کمک کند تا در رقابت بهتر دیده شوید. به عنوان مثال کلمات کلیدی از قبیل ؛اولین ،قیمت ، در دسترس بودن ، امتیازدهی مطلب و نمایش نظرات است. گوگل ادز ابزاری مناسب برای تحقیق کلمات کلیدی است، البته که ده ها سایت دیگر نیز وجود دارد که می توانید از آنها هم کمک بگیرید. موردی که اکثر موارد افراد از آن غافل می شوند و با وجود نتیجه مطلوبی که می تواند در پی داشته باشد اغلب اهمیت کمتری به آن می دهند استفاده از کلمات کلیدی طولانی یا کلمات دم بلند است.

استفاده از سئو محلی یک راهکار بسیار مؤثر و ضروری برای کسب‌وکارهایی است که می‌خواهند در دنیای دیجیتال مشتریان بیشتری از منطقه خود جذب کنند. پس اگر هدف شما رشد در بازارهای محلی است، حالا بهترین زمان برای شروع است. برنامه وفاداری مشتری، ابزاری قدرتمند برای تقویت ارتباط با مشتریان و تشویق آن‌ها به خریدهای مکرر است. زمانی که مشتری احساس کند که برای کسب‌وکار شما ارزشمند است، تمایل بیشتری به خرید از شما خواهد داشت. برنامه باید ساده و قابل فهم باشد و مزایای آن به وضوح برای مشتریان قابل درک باشد.

چنین افزونه هایی به شما کمک می کنند تا فضای بیشتری از لیست نتایج موتورهای جستجو را به تبلیغ خود اختصاص داده و در نهایت نرخ کلیک بیشتری دریافت کنید. این افزونه ها به عنوان پکیج پیشنهادی در کنار تبلیغات کلیکی پیشنهاد می شوند و استفاده از آن ها شامل هزینه جداگانه نمی شود. با کمک چنین سیستمی قادر خواهید بود تا لینک های بیشتری را به عنوان تبلیغ به نمایش بگذارید. حتی اگر یک متخصص سئو نیستید، من معتقدم بعد از خواندن این پست، می توانید به نقش مهم تجارت الکترونیکی سئو در موفقیت کسب و کار خود پی ببرید. با این حال، سئوی تجارت الکترونیکی هرگز کار ساده ای نیست که بخواهد فوراً نتیجه دهد. جدا از صفحه ی اصلی وب سایت، صفحه ی دسته بندی در سایت های تجارت الکترونیکی عاملی است که می تواند بیشترین میزان ترافیک طبیعی را ایجاد کند.

با اجرای تست‌های مختلف و مقایسه نتایج، می‌توانید تصمیم‌گیری‌های بهتری برای بهینه‌سازی کمپین‌های خود بگیرید و نرخ تبدیل را افزایش دهید. پس شما باید برای مقابله با این مسئله و اطمینان خاطر دادن به کاربران، سیستم پشتیبانی حرفه ای و بازگشت پول خرید در صورت عدم رضایت را در اختیار مشتریان قرار دهید. درواقع می توان اذعان داشت که سرنوشت تجارت شما در این حوزه با چنین مسئله ای گره خورده است. بنابراین با ارائه محصولات با کیفیت در کنار پشتیبانی قوی و همچنین اطمینان سازی برای بازگشت پول، نه تنها فروش بیشتری را تجربه کنید، بلکه اعتماد مشتریان را نیز به دست بیاورید. اما با استفاده از این افزونه ها می توانید بخش هایی که در عکس مشخص هستند را نیز به تبلیغ خود اضافه کنید. با این افزونه می توانید لینک های مهم خود را تقسیم بندی کرده و درصد کلیک کاربران را در بخش های مختلف سایت خود افزایش دهید.

از داده‌های حاصل از مطالعۀ تحقیقاتی بازار برای طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و بازاریابی هدفمند استفاده کنید. رفتار مشتریان و ترجیحات آن‌ها را تحلیل کنید تا پیام‌های تبلیغاتی مؤثرتری برای‌شان ایجاد و هویت برندتان را در ذهن مخاطبان ثبت کنید. تبلیغات معمولاً کوتاه‌مدت‌تر از بازاریابی است و بر افزایش فروش و آگاهی از برند در یک بازۀ زمانی مشخص، متمرکز می‌شود. در یک سال گذشته اغلب آنلاین‌شاپ‌های لباس اینستاگرامی، با اضافه کردن توصیه‌های شخصی‌شده برای محصولات و استفاده از نقد و نظرات مشتریان، توانستند نرخ تبدیل خود را تا ۱۵٪ افزایش دهد. این کار محتوا را هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو قابل‌فهم‌تر می‌کند. از داده‌های ساختاریافته مخصوص کسب‌وکارهای محلی استفاده کنید (مانند Local Business Schema).

وکلا و دفاتر حقوقی که به مشتریان محلی خدمات ارائه می‌دهند، می‌توانند از سئو محلی برای جذب افراد جستجوگر عبارات مثل وکیل امور خانواده در شیراز استفاده کنند. کسب‌وکارهایی مانند لوله‌کش‌ها، برق‌کارها، تعمیرکاران لوازم خانگی و شرکت‌های خدمات نظافت اغلب مشتریان محلی دارند. استفاده از سئو محلی باعث می‌شود مشتریان به راحتی این خدمات را پیدا کنند. اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما طراحی واکنش‌گرا (Responsive Design) دارد و در موبایل به‌خوبی نمایش داده می‌شود. کاربری که چنین کلماتی را جستجو می‌کند، بسیار به مرحله خرید نهایی نزدیک‌تر است و در نتیجه سود بیشتری به شما می‌رساند. حتما توصیه می‌کنم قبل از اینکه کورکورانه شروع به سئو سایت خود کنید، کیورد ریسرچ و تارگتینگ بسیار دقیق و حرفه‌ای انجام دهید و اولویت وبسایت خود را مشخص کنید.

قبل از این‌که بخواهم به شما بگویم چگونه می‌توانید فروش سایت خود را افزایش دهید، باید بدانم که چه مدل وبسایتی دارید، چرا که مدل درآمدی هر سایت با سایت دیگر متفاوت است. به‌عنوان مثال یک وبسایت از راه تبلیغات کسب درآمد می‌کند و سایت دیگر از راه فروش محصول و یا خدمات. سئو فنی به اقداماتی گفته می‌شود که برای اطمینان از اینکه وب‌سایت شما از نظر فنی و با کمک یک کارشناس سئو سایت برای موتورهای جستجو قابل دسترس و آسان است، انجام می‌شود. در حالی که برخی از روش‌های بازاریابی، مانند تبلیغات پولی، می‌توانند پرهزینه باشند، سئو یک روش بازاریابی مقرون به صرفه است. با انجام سئو، می‌توانید ترافیک ارگانیک باکیفیتی را به وب‌سایت خود جذب کنید که به مرور زمان منجر به صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه می‌شود. تحلیل داده‌های مشتریان و رفتار خرید آن‌ها می‌تواند به شما در بهینه‌سازی استراتژی‌های بازاریابی و فروش کمک کند.

از اغراق در توضیحات محصول، عنوان‌ها و مقالاتی که می‌تواند مشتریان شما را گمراه کند، خودداری کنید. صداقت در بیان مشخصات محصولات و خدمات مهم است زیرا شما باید از محتوای خود برای ایجاد اعتماد با مشتریان‌تان به جای فریب دادن آن‌ها استفاده کنید. به عنوان یک کارآفرین، ممکن است قبلا به روش‌هایی برای افزایش فروش سایت خود فکر کرده باشید. تبلیغات و ارائه تخفیف‌های مختلف به مشتریان راه خوبی برای فروش بیشتر است. همچنین ممکن است از ابزارهای مختلف بازاریابی دیجیتال برای حمایت از تلاش‌های بازاریابی خود استفاده کرده باشید. اگر می‌خواهید به صورت اصولی و دقیق سایت یا فروشگاه آنلاین خود را برای جذب مخاطب و مشتری بیشتر بهینه‌سازی کنید، یکی از بهترین منابع برای یادگیری و اجرای استراتژی‌های مناسب، مطالعهٔ مستندات گوگل است.


https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/