راهکارهای کاربردی برای بهبود رتبه بندی وب سایت با استفاده از تکنیک های SEO

چک‌لیست سئو: ۴۱ راهکار طلایی برای بهبود رتبه سایت در گوگل

طراحی خوشه‌ای (Pillar-Cluster) محتواها می‌تواند راهنمایی بزرگی برای درک انتیتی‎‌ها توسط گوگل باشد. این طراحی می‌تواند مباحث را در قالب خوشه‌های نیت (Intent Clusters) پوشش دهد.ربات‌های گوگل یک محتوا را ردیابی کرده و از محتواهای بالادستی‌ هم برای درک بهتر موضوع همین محتوا استفاده می‌کند. بنابراین سعی کنید محتواها را دسته‌بندی کرده و آن‌ها را به‌صورت خوشه‌ا‌‎ی طراحی کنید. گوگل بعد از پیدا کردن انتیتی‎های یک صفحه و حالا که می‌داند مفهوم واقعی محتوا چیست، آن را بر اساس کیفیتی که دارد، رتبه‌بندی می‌کند. این موتور جستجو برای تشخیص این که این محتوا چه قدر برای کوئری (Query) کاربران مفید است، ابتدا از الگوریتم جستجوی معنایی (Semantic Search) کمک می‌‎گیرد.

سئو یا بهینه‌ سازی موتورهای جستجو، یک رویکرد استراتژیک است که درک عمیق از الگوریتم‌ های موتورهای جستجو را ضروری می‌ کند. امروزه، محتوا به عنوان پیش‌ نیاز اساسی برای جلب توجه مخاطبان و موتورهای جستجو به شمار می‌ رود. سرعت بارگیری سایت، یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در بهینه‌سازی موتورهای جستجو است. باید سایت خود را به‌گونه‌ای طراحی کنید که با سرعت بالا بارگیری شود و کاربران به راحتی به محتوای خود دسترسی پیدا کنند. رعایت استانداردهای کدنویسی یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی که در طراحی صفحات سایت باید در نظر گرفته شود. طراحی سایت باید به گونه‌ای باشد که هیچگونه باگ یا مشکلی در زیرساخت‌ها و کدهای HTML وجود نداشته باشد.

قرار دادن دکمه های فراخوان به عمل به شما کمک می کند تا کاربر را به انجام دادن یک عمل تشویق کنید. لینک‌های داخلی باعث می‌شن موتورهای جستجو به‌خوبی ساختار سایتت رو بشناسن و صفحات مهم رو بهتر ایندکس کنن. علاوه بر این، لینک‌های داخلی تجربه کاربری رو بهبود می‌بخشن و کمک می‌کنن کاربران راحت‌تر به بخش‌های مختلف سایت دسترسی پیدا کنن. لینک‌های داخلی باعث می‌شوند که موتورهای جستجو به راحتی به صفحات مختلف سایت شما دسترسی پیدا کنند و همچنین به کاربران کمک می‌کنند که محتوای مرتبط بیشتری را در سایت شما پیدا کنند. این کار نه تنها افزایش سئو سایت را تضمین می‌کند، بلکه باعث می‌شود کاربران مدت زمان بیشتری را در سایت شما بمانند. با توجه به این که کاربران عموماً به نتایج صفحه اول توجه بیشتری دارند، افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو می‌تواند به جذب ترافیک بیشتر و در نتیجه به افزایش فروش و اعتبار برند کمک کند.

هر یک از دوره های آموزشی متمم یک «نقشه راه»  دارد که مسیر یادگیری آن درس را مشخص می‌‌‌کند. با مراجعه به صفحهٔ نقشه راه یادگیری می‌توانید نقشه راه‌های مختلف را ببینید و با دوره های متنوع متمم آشنا شوید. شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم می‌توانید به حدود نیمی از چند هزار درس متمم دسترسی داشته باشید. در جایگاه متخصص سئو لازم است آشنایی شما با هوش مصنوعی (به ویژه هوش مصنوعی مولد که به زبانی شبیه انسان می‌نویسد و حرف می‌زند) فراتر از استفادهٔ روزمره باشد. لازم است با نگاهی استراتژیک، رابطهٔ بین هوش مصنوعی و سئو را بهتر درک کرده و روندهای حاکم بر این صنعت را عمیق‌تر تحلیل کنید.

هدف این پنل این است که کاربران اطلاعات یک انتیتی را به راحت‌ترین و سریع‌ترین شکل ببینند. اگر وب سایت شما در حوزه موزیک کار میکنه باید از سایت های مرتبط یعنی در دسته موزیک لینک دریافت کنه تا تاثیر خودش رو به خوبی روی سئوی سایت شما بزاره. برای گرفتن لینک از دیگر سایت‌ها (بک‌لینک) حتماً از سایت‌های معتبر استفاده کنید. اگر شما از یک سایت معتبر لینک بگیرید، برای گوگل و کاربران معتبر شناخته می‌شوید. برای اطمینان از بروز بودن در زمینه کلمات کلیدی، پژوهش جامع کلمات کلیدی را انجام دهید تا کلمات مورد نیاز و متناسب با روندها را برای صنعت خود شناسایی کنید. این کلمات را به طور استراتژیک در محتوای خود، تگ های متا و عناوین پیاده سازی کنید.

مقالات طولانی‌تر و جامع‌تر معمولاً رتبه بهتری در موتورهای جستجو دارند. موتورهای جستجو به لینک‌هایی که به سایت‌های معتبر خارجی اشاره می‌کنند، توجه ویژه‌ای دارند. این لینک‌ها به موتورهای جستجو نشان می‌دهند که سایت شما به منابع معتبر ارجاع می‌دهد و این امر می‌تواند افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو را تضمین کند. عنوان صفحات یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در رتبه‌بندی موتورهای جستجو است. عنوان باید شامل کلمات کلیدی اصلی باشد و همچنین کاربرپسند و جذاب باشد تا بتواند کلیک‌های بیشتری را جذب کند.

شروع هر کاری با اهداف روشن، کمک می کند تا مقصد را بهتر درک کنید و پیدا کردن مسیر را آسان تر می کند. اطلاعات اصلی که شما به دنبال آن هستید در تب های queries و pages قرار دارند. شما می توانید این اطلاعات را بر اساس کلیک ها (ترافیک) و impressions مرتب کنید. جستجوهایی با کلمات طولانی که شامل ۶کلمه یا بیشتر باشند، بیش از سایر عبارت‌ها در قسمت featured snippets گوگل نشان داده می شوند. با لینک جویس می توانید به صفحاتی که در رتبه هایپایین تر گوگل هستند قدرت کافی داده تا با استفاده از دیگر صفحات با رتبه ی عالیخود را بالا بکشند و بهتر دیده شوند. آن‌ها کادرهای پاسخ برجسته هستند که در بالای صفحات بیشتر جستجوها نمایش داده می‌شوند.

در این مقاله، یک چک‌لیست کامل و حرفه‌ای برای سئو ارائه دادیم که شامل 41 نکته ضروری بود. رعایت این نکات بهت کمک می‌کنه تا سایتت رو هم از نظر فنی و هم از نظر محتوایی بهبود بدی و ترافیک ارگانیک بیشتری جذب کنی. به یاد داشته باش که برای موفقیت در سئو، باید روی تمام جنبه‌های سئو، از تحقیق کلمات کلیدی و سئوی فنی گرفته تا بهینه‌سازی محتوای داخلی و لینک‌سازی خارجی کار کنی. افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو یکی از چالش‌های اصلی وبمستران و کسب‌وکارهای آنلاین است. در دنیای دیجیتال امروز، داشتن یک وب‌سایت با محتوای باکیفیت کافی نیست؛ بلکه باید به گونه‌ای بهینه‌سازی شود که در نتایج جستجوهای کاربران در بالاترین رتبه‌ها قرار گیرد.

این مدل مطالب معمولاً خوانایی کمتری داشته و باعث ناخوشایندی خوانندگان می شوند. شکل و شمایل مطالب وب سایت شما می توانند تأثیر زیادی در نگرش کاربران نسبت به شما و برندتان داشته باشند. یک طرح بندی مناسب و کاربر پسند باعث می شود تا تجربه کاربری بهبود پیدا کند. چنین طراحی های ساده و در عین حال مدرنی کاربران را مجاب به گذراندن وقت بیشتری در وب سایت شما خواهد کرد. همین مسئله منجر به حضور بیشتر کاربران در بخش های مختلف سایت شما خواهد شد و این مسلماً چیزی است که هر وب مستری به دنبال آن است. فرمت مناسب برای تصاویر عادی و کاور مطالب باید JPEG باشد و آیکون های سایت باید با فرمت PNG و در صورتی که نیاز به بهینه سازی بیشتر است با فرمت PNG-8 ذخیره شوند.

محتوای موجود را با به روزرسانی اطلاعات، بهبود خوانایی و اطمینان از تطابق آن با روندها و انتظارات کاربران به روز کنید. علاوه بر این، محتوای جدید و مرتبطی ایجاد کنید که به نیازها و علاقه های مخاطبان شما پاسخ دهد. علاوه بر این، لینک های خروجی می توانند به خزنده های موتورهای جستجو کمک کنند تا بهتر محتوای سایت شما را درک کنند و ارتباط آن را با دیگر محتواهای وب بشناسند. اما امروزه با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی Google Lens می تواند از طریق شناسایی و تفسیر تصاویر، صفحات شما را رتبه بندی و باعث افزایش ترافیک وب سایت شما شود. با تحلیل دقیق سایت‌های رقبای خود، می‌توانید نقاط ضعف آن‌ها را شناسایی کرده و با ارائه راه‌حل‌های بهتر، کاربران را به سمت خود جذب کنید. به یاد داشته باشید که سئو یک فرآیند مداوم است و دستیابی به رتبه‌های برتر نیازمند صبر و تلاش مستمر است.

در مجموعه درس‌های SEO چیست در متمم می‌کوشیم مبانی کلی سئو، کاربردها و نکات کلیدی در آن را خدمت شما ارائه کنیم. در حالی که CTR نشان می‌دهد که چند نفر روی لینک شما کلیک کرده‌اند، نرخ تبدیل نشان می‌دهد که چند تا از این کلیک‌ها به نتیجۀ دلخواه شما منجر شده است. شما می‌توانید با ارائۀ انواع پیشنهادات ویژه و شخصی‌سازی شده، افراد را به کلیک روی لینک‌های‌تان، ترغیب کنید. از نمونه‌های زیر برای نوشتن CTA مناسب و افزایش نرخ کلیک برندتان، استفاده کنید. در صورتی که شناسایایی صحیح و هدف‌گیری دقیقی در هنگام تقسیم‌بندی مخاطبان داشته باشید، احتمال کلیک کردن هر فرد روی لینک‌تان را بالا برده و باعث بهبود CTR تبلیغات‌تان خواهید شد.

این امر برای کسب‌ و کارهای محلی یا خدمات محدود به یک منطقه بسیار حائز اهمیت است. در ماه می 2020، گوگل اعلام کرد که وب ویتال بر رتبه بندی موتورهای جستجو تاثیر خواهد گذاشت. Web Vitals مجموعه ای از معیارهای یکپارچه مانند سرعت، پاسخگویی و ثبات بصری را در خود جای داده است. این می تواند به شما در بهبود و ایجاد تغییرات در زمینه های ضروری کمک کند. در ادامه آموزش بالا بردن سئو سایت می توان به عدم لینک سازی به صفحات بد و ضعیف اشاره کرد. به همان اندازه که دریافت لینک از سایت های نامعتبر و ضعیف کار اشتباهی است، لینک دادن به سایت های ضعیف نیز تاثیر بدی بر روی سایت شما می گذارد.

در زیر تعدادی از نمونه‌کارهای آژانس مای کاستومر را مشاهده می‌کنید که بعد از همکار با آژانس ما، در بازه های زمانی کمتر از ۶ ماه و با بهر‌ه‌گیری از اصول سئو به ورودی‌های قابل قبولی دست‌یافته‌اند. همانطور که می بینید، این چهارمفهوم به هم پیوسته اند و میزان نیاز به هر کدام، براساس موضوع محتوا متفاوت است. ما در تیم نیوسئو بر این باور هستیم که در این مرحله باید تمام ایده ها و بخش ها به دقت بررسی شوند تا ایده های خوب تقویت شوند و ایده های بد حذف شوند. به این ترتیب می توان از بروز مشکلات در مراحل پرهزینه بعدی جلوگیری کرد. سلام دوست عزیزتریبون پلتفرمه و برای همین تصمیم گیری و قیمت گذاری از سمت ما انجام نمیشه و ازسمت خود رسانه هست. ما صرفا سعی در این داریم تا فضای شفافی رو ایجاد کنیم و در قیمت گذاری نقشی نداریم.

البته خود سئو هم در فارسی بسیار رایج شده و حتی گاهی ترکیب‌های اضافی و توصیفی و عبارات فعلی (مانند بهبود سئو، سئو کردن، سئو سازی) را نیز با آن می‌سازند و به‌کار می‌برند. در این راهنما، با موجودیت یا انتیتی (Entity) و تأثیر آن در تغییر نگرش گوگل و رتبه‌بندی نتایج آشنا شدید. بر اساس این رویکرد، گوگل دیگر قسمت‌های مختلف یک محتوا و حتی صفحات گوناگون وب‌سایت را به‌صورت مجزا آنالیز و بررسی ‎نمی‌کند! پاسخ شما نیز به این رویکرد، باید یک نگرش کلی و منسجم برای سئوی صفحات باشد که باعث ایجاد یک ارتباط معنایی بین کل متن یک محتوا و کل صفحات وب‎‌سایت می‌شود. بحث محتوا و معماری درست آن، پیش از گسترش مفهوم انتیتی هم در بهینه‌سازی وب‌سایت (Website Optimization) مطرح بود.

تحقیقات نشان می دهد که سایت های HTTPS در مقایسه با سایت های HTTP در موتورهای جستجو مورد پسندتر قرار می گیرند. تگ عنوان متا، مسئول عناوین صفحه ی نمایش است و در بالای پنجره مرورگر و به عنوان، عنوان در نتایج موتورهای جستجو وجود دارد. برخی افراد با توجه به این که تمامی اقدامات سئو را بر روی سایت خود پیاده کرده اند، اما نتیجه مطلوبی دریافت نمی کنند. پس از این که روش های بالا بردن سئو سایت را به درستی بر روی سایت خود پیاده کردید، بایستی موارد زیر را نیز در نظر داشته باشید. در واقع می توان اینطور گفت که افزایش سئو سایت وردپرس و سایت های دیگر کاملا مشابه یکدیگر هستند و نیازی به پیاده سازی تکنیک های متفاوت تری نیست. استفاده کردن از لیست های دایره ای یا عددی در محتوا می تواند به خوانایی و زیبایی محتوا کمک کند.

هرچند که فرمول دقیق این الگوریتم‌ها محرمانه است، اما با درک اصول کلی سئو، می‌توانید به بهبود رتبه سایت خود کمک کنید. یکی دیگر از روش های بالا بردن رتبه سایت در گوگل استفاده از اسکیما است. داده‌های ساختاریافته، ابزار قدرتمندی برای برجسته‌سازی اطلاعات شما در نتایج جستجو هستند. این داده‌ها، همچون زینتی برای ویترین دیجیتال کسب‌وکار شما عمل می‌کنند و اطلاعاتی شفاف و دقیق درباره محتوا، محصولات یا خدمات ارائه می‌دهند. استفاده از اسکیما باعث می‌شود وب‌سایت شما در نتایج جستجو جذاب‌تر به نظر برسد، کاربران بیشتری را جذب کند و نرخ بازگشت را کاهش دهد.

ترکیب این موارد با کلمات و جملاتی که نیازهای مخاطب شما را پوشش می‌دهند، می‌تواند مشتری را به کلیک روی لینک‌های‌تان، ترغیب کند. خیر، اما اطلاعات واضحی را از محتوا به گوگل می‌دهد که تأثیر بسیار زیادی در درک گوگل دارد. همچنین لینک‌هایی از پایگاه‌های اطلاعاتی معتبر آمده که با این مفهوم ارتباط نزدیکی دارد. لازم به ذکر است که کدهای اسکیما (Schema) را می‌توانید به‌راحتی با ابزار Schema.org نیز تولید کنید. فشرده‌سازی کدهای قالب معمولا از طریق افزونه‌ها انجام می‌شود اما باید دقت داشته باشید که تنظیمات نادرست در فشرده‌سازی کدها می‌تواند باعث خراب شدن قالب وب‌سایت شود. امروزه دیگر لینک سازی به سبک گذشته مطرح نیست، باید محتوایی ایجاد کنید که به طور طبیعی لینک بگیرد (به جای درخواست لینک).

شما می‌توانید پکیج جامع سئو گوگل هندز را با قیمت بسیار مناسب از وبسایت آکادمی مای کاستومر تهیه نمایید. همچنین در ادامه 34 تکنیک ناب برای ارتقا سایت در گوگل را با هم یاد می‌گیریم. با بهره‌مندی از این نکات می‌توانید یک سایت را به صورت حرفه‌ای بالا بیاورید. ما سایت هایی را دیده ایم که با تعداد کمتر لینک های با کیفیت، از سایت های دیگری که لینک های بیشتر اما بی کیفیت دارند، پیشی گرفته اند. در مراحل نهایی، باید به نظارت بر راه اندازی سایت و تعیین شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) برای بازاریابی و سئو توجه ویژه ای داشته باشید تا بتوانید نتایج را به خوبی ارزیابی کنید. شما می توانید از ابزار طراحی مورد علاقه تان برای ایجاد نقشه سایت استفاده کنید.

منظور از صفحات ضعیف صفحاتی هستند که حداقل اصول ابتدایی سئو در آن ها رعایت نشده اند. تمامی صفحات سایت شما باید شامل هدینگ های بهینه سازی شده، کلمات کلیدی مرتبط، لینک سازی داخلی و ... بنابراین از بوجود آمدن صفحات ضعیف در سایت خود جلوگیری کنید و در صورتی که چنین صفحاتی دارید، به اصلاح آنها بپردازید. پاسخ دیگری که می توان به سوال چگونه سئو سایت را افزایش دهیم؟ داد، عدم استفاده از بک لینک های اعتباری است. این متن به شما کمک می کند تا محتوا تصویر خود را به موتورهای جستجو معرفی کنید.

با توجه به افزایش استفاده از دستگاه‌های موبایل برای مرور اینترنت، بهینه‌سازی سایت برای موبایل اهمیت بسیار زیادی دارد. سایت‌هایی که برای موبایل بهینه‌سازی نشده‌اند، ممکن است در رتبه‌بندی موتورهای جستجو با مشکل مواجه شوند. اگر لینک‌های خروجی (لینک‌هایی که به سایت‌های دیگر اشاره دارند)، به تعداد زیادی استفاده شوند، می‌تواند نشانه‌ای از یک سایت اسپم باشد. علاوه‌‌بر تعداد لینک‌ها، عواملی چون کیفیت و موضوع آن‌ها نیز مهم هستند و در صورت توجه به اهمیت آن‌ها، موفقیت در سئو را به همراه دارند. استفاده از اعداد در نام دامنه، گرچه ممکن است به نظر جذاب یا مرتبط با موضوع سایت به نظر برسد؛ اما می‌تواند نشانه‌هایی از یک سایت اسپم را به همراه داشته باشد. توجه به این موضوع، احتمال اینکه موتورهای جستجو فکر کنند برای دور زدن فیلترهای اسپم تلاش کرده‌اید یا اینکه کاربران در تایپ نام سایت اشتباه کنند و به سایت دیگری هدایت شوند، کاهش می‌یابد.

هیچ لینک شکسته ای که کاربر را به صفحه ی ۴۰۴ ببرد نباید در سایت تان وجود داشته باشد. یکی از تاثیرگذارترین راه هایساخت بک لینک خارجی به سایت استفاده از لینک های شکسته دیگران است ام خود سایت شماباید از این لحاظ درست باشد و گوگل لینک خراب یا شکسته ای پیدا نکند. یکی ازابزارهای مفید برای مرورگر کروم Check My Link است که می توانید تمام لینک های صفحه را بررسی کنید. پیشنهاد می کنیم ازابزار Screaming Frog SEO Spider نیز برای مشخص کردن لینک های شکسته یا صفحاتی که به ارور ۴۰۴ ختم می شوند استفاده کنید. از دیگر پیشنهادات مطرح شده در این بخش، بررسی و آنالیز وب سایت های رقیب می باشد. شما با بررسی رفتارها و فعالیت های سایت های دیگر متوجه شوید که رقبای شما از چه طریقی در حال جذب کاربر می باشند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری